Hur du håller den interna kommunikationen till Teams

Vi på Effektiv Nu får ofta frågor kring vilka trender som vi ser hos organisationer gällande intern kommunikation. 📢

Oavsett om det är en privat eller offentlig verksamhet så är det tydligt – det är i Teams som vi har vår interna kommunikation när man arbetar med Microsoft.

Det går ganska fort att få en bra struktur i Teams med chattar och relevanta Team med kanaler. Fördelarna är många att ha kommunikationen samlad.


📧Men vad gör man när det plötsligt kommer ett mail som man vill dela med sig av till sina kollegor?

💡Lösningen är funktionen: Dela i Teams

➡️Med denna knapp i Outlook kan man enkelt dela ett mail direkt till en chatt eller en kanal i Teams. Det som är en bonus är att bifogade filer från mailet också följer med in i till exempel en kanals egna filyta.

Ett supersmidigt och kraftfullt sätt att undvika en ny mailtråd som bara blir en ytterligare en plats för kommunikation med sina kollegor.

💡Tips
Vill du lära dig fler smarta kopplingar mellan Teams och Outlook? Spana in våra utbildningar i Microsoft 365 eller kontakta oss så berättar vi gärna mer!

Du kanske också är intresserad av

Kopiera text från bild i OneNote

Du sitter med en PDF full av text som du vill använda dig av. Kanske är det en offert eller...
31 Jan, 2025 | OneNote, Tekniska tips

Nya datum för Öppen utbildning 2024

Har ni nyanställda som ej gått utbildningen Arbeta Smartare? Har du kvar pengar av din kompetensutvecklingspott för 2023? Kanske är...
19 Dec, 2023 | Arbeta smartare

När pratade ni om interna trafikregler senast?

Är ni en organisation på 100 personer och inte har diskuterat hur ni ska arbeta i sammarbetsplatsformen Teams, då har...