Hur du håller den interna kommunikationen till Teams

Vi på Effektiv Nu får ofta frågor kring vilka trender som vi ser hos organisationer gällande intern kommunikation. 📢

Oavsett om det är en privat eller offentlig verksamhet så är det tydligt – det är i Teams som vi har vår interna kommunikation när man arbetar med Microsoft.

Det går ganska fort att få en bra struktur i Teams med chattar och relevanta Team med kanaler. Fördelarna är många att ha kommunikationen samlad.


📧Men vad gör man när det plötsligt kommer ett mail som man vill dela med sig av till sina kollegor?

💡Lösningen är funktionen: Dela i Teams

➡️Med denna knapp i Outlook kan man enkelt dela ett mail direkt till en chatt eller en kanal i Teams. Det som är en bonus är att bifogade filer från mailet också följer med in i till exempel en kanals egna filyta.

Ett supersmidigt och kraftfullt sätt att undvika en ny mailtråd som bara blir en ytterligare en plats för kommunikation med sina kollegor.

💡Tips
Vill du lära dig fler smarta kopplingar mellan Teams och Outlook? Spana in våra utbildningar i Microsoft 365 eller kontakta oss så berättar vi gärna mer!

Du kanske också är intresserad av

Nyhet i To Do – Växla enkelt mellan olika konton

📱Här kommer en nyhet i Microsoft To Do appen i mobilen! Microsoft To Do, vår räddaren i nöden när vi...

När pratade ni om interna trafikregler senast?

Är ni en organisation på 100 personer och inte har diskuterat hur ni ska arbeta i sammarbetsplatsformen Teams, då har...

Tre tips för att få dina viktiga men ej brådskande arbetsuppgifter gjorda

Varför skjuter jag på mina viktiga arbetsuppgifter som inte är brådskande? 🫢 Hur kommer det sig att vi ibland fastnar...