När pratade ni om interna trafikregler senast?

Är ni en organisation på 100 personer och inte har diskuterat hur ni ska arbeta i sammarbetsplatsformen Teams, då har ni, vare sig ni vill det eller inte, 100 olika tillvägagångssätt 👋🏽

🧑🏽‍💻Vi har en uppsjö med digitala verktyg och plattformar som hjälper oss i vårt arbete, men om vi inte gemensamt har diskuterat hur och när vi ska använda dem kan det lätt skapas förvirring, missförstånd och på sikt stress – en stress som uppkommer av den digitala arbetsmiljön.

En lösning är att utforma det vi kallar Interna Trafikregler. Riktlinjer för När, Varför, Vad och Hur vi ska använda våra digitala verktyg, vilket bidrar till ett likvärdigt arbetssätt i organisationen.

Vad kan ni börja med redan idag i din arbetsgrupp för att skapa en mer hållbar digital arbetsmiljö?

💡Vi listar tre tips i en artikel publicerad på Personal och Chefs hemsidan. Du hittar tipsen via länken nedan.

➡️ 3 tips för att skapa en mer hållbar digital arbetsmiljö!

Du kanske också är intresserad av

Kortkommandon = effektivitet!

Vi har sagt det förut och vi säger det igen… 💙Vi älskar kortkommandon! Här är våra favoriter i Teams som...

Tips på hur du får din att göra-lista mer hanterbar

Har du en att göra lista med massa uppgifter som inte blir gjorda? 😟 Under steg två i vår arbetsmetodik...

Hur växlar du mellan arbetsuppgifter under dagen?

📅Under steg tre i vår arbetsmetodik pratar vi om hållbar planering och en del i det är hur vi använder...