När pratade ni om interna trafikregler senast?

Är ni en organisation på 100 personer och inte har diskuterat hur ni ska arbeta i sammarbetsplatsformen Teams, då har ni, vare sig ni vill det eller inte, 100 olika tillvägagångssätt 👋🏽

🧑🏽‍💻Vi har en uppsjö med digitala verktyg och plattformar som hjälper oss i vårt arbete, men om vi inte gemensamt har diskuterat hur och när vi ska använda dem kan det lätt skapas förvirring, missförstånd och på sikt stress – en stress som uppkommer av den digitala arbetsmiljön.

En lösning är att utforma det vi kallar Interna Trafikregler. Riktlinjer för När, Varför, Vad och Hur vi ska använda våra digitala verktyg, vilket bidrar till ett likvärdigt arbetssätt i organisationen.

Vad kan ni börja med redan idag i din arbetsgrupp för att skapa en mer hållbar digital arbetsmiljö?

💡Vi listar tre tips i en artikel publicerad på Personal och Chefs hemsidan. Du hittar tipsen via länken nedan.

➡️ 3 tips för att skapa en mer hållbar digital arbetsmiljö!

Du kanske också är intresserad av

Har du haft ytterligare en dag med back-to-back möten? Här kommer lösningen💡

Är dina dagar fyllda till bristningsgränsen med möten staplade på varandra? 🕒💼 Det är lätt att hamna i fällan med...

Ready to Resume – en metod för att öka ditt fokus

💭Vi tenderar till att ha svårt att släppa ouppklarade uppgifter.. De ligger kvar som en rest i vår hjärna och...

Vem är du under en arbetsdag? Planerade Per eller Fria Fia?

🗓️Under vår skolgång får vi lära oss att fokusera på olika ämnen under dagen med hjälp av ett styrt schema....