När pratade ni om interna trafikregler senast?

Är ni en organisation på 100 personer och inte har diskuterat hur ni ska arbeta i sammarbetsplatsformen Teams, då har ni, vare sig ni vill det eller inte, 100 olika tillvägagångssätt 👋🏽

🧑🏽‍💻Vi har en uppsjö med digitala verktyg och plattformar som hjälper oss i vårt arbete, men om vi inte gemensamt har diskuterat hur och när vi ska använda dem kan det lätt skapas förvirring, missförstånd och på sikt stress – en stress som uppkommer av den digitala arbetsmiljön.

En lösning är att utforma det vi kallar Interna Trafikregler. Riktlinjer för När, Varför, Vad och Hur vi ska använda våra digitala verktyg, vilket bidrar till ett likvärdigt arbetssätt i organisationen.

Vad kan ni börja med redan idag i din arbetsgrupp för att skapa en mer hållbar digital arbetsmiljö?

💡Vi listar tre tips i en artikel publicerad på Personal och Chefs hemsidan. Du hittar tipsen via länken nedan.

➡️ 3 tips för att skapa en mer hållbar digital arbetsmiljö!

Du kanske också är intresserad av

Maximera din OneNote-upplevelse

Optimerad arbetsvy i OneNote! 📚 Att ha rätt vyinställningar i OneNote kan verkligen göra skillnad för produktiviteten. Vi på Effektiv...
16 Feb, 2024 | Arbeta smartare, OneNote

Tre tips för att få dina viktiga men ej brådskande arbetsuppgifter gjorda

Varför skjuter jag på mina viktiga arbetsuppgifter som inte är brådskande? 🫢 Hur kommer det sig att vi ibland fastnar...

Minska antal arbetstimmar utan att öka stressen

Fyradagarsveckan, är den möjlig att få till? Är det möjligt att bibehålla produktiviteten och samtidigt minska arbetstimmarna utan att öka...