Varför skjuter jag på mina viktiga arbetsuppgifter som inte är brådskande? 🫢
Hur kommer det sig att vi ibland fastnar i mailen i flera timmar och den där arbetsuppgiften som man hade planerat att göra, den som både är viktig och värdeskapande men inte brådskande, den skjuter vi framför oss?
Under steg fyra i vår arbetsmetodik arbetar vi med smart prioritering.
🎥I denna film delar vår kollega Emelie Backlund med sig av tre tips för att öka chanserna att faktiskt få dina viktiga uppgifter som inte är brådskande gjorda.
✉️🛋️Vad har mailen och att chilla på soffan gemensamt?
🤔🏃🏽🏋🏽♂️Vad har våra viktiga uppgifter som inte är brådskande gemensamt med träning?
Titta på filmen nedan så får du svaren😃
För fler smarta tips, spana in hela vår miniserie med forskning via denna länk.
💡Tips
Vill du få fler tips som kan hjälpa dig arbeta smartare och frigöra tid? Då vill vi tipsa om vår utbildning Arbeta Smartare som finns både för dig som enskild deltagare och för er som företag.