😔Varför är det så svårt att följa upp saker? Troligtvis för att vi hela tiden blickar framåt och har lätt tidsbrist i de möten vi har. Förvandla era möten och beslut till konkreta framsteg!
Uppföljning är nyckeln för att se till att ord blir till handling 🚀
- Strukturera dina möten med OneNote
Skapa en mall genom att använda tabeller som följer den struktur ni önskar. - Tydlig ansvarsfördelning
Se till att varje uppgift och beslut har en ansvarig person.
Använd OneNote för att tilldela digitala uppgifter direkt från mötet och sätt deadlines. - Konsekvent uppföljning
Använd alltid de första 2-3 minuterna av ett möte för uppföljning av tidigare möte.
Se till att varje möte leder till konkreta åtgärder och att dessa åtgärder gås igenom. - Dokumentation och transparens
Håll alla uppdaterade genom att dokumentera framsteg och förändringar i OneNote.
Dela OneNote-boken med samtliga. Detta skapar en kultur av transparens och ansvar där information är centrerad på ett ställe. Ni kommer åt allt innan, under och efter mötena. - Utvärdera och justera
Lär av varje möte och avsluta dina kommande fem möten med 2-3 minuters feedback på hur de kan bli bättre.
Använd feedbacken för att förbättra och anpassa framtida möten och beslut.
Ett möte är bara början, det är uppföljningen som driver framgång!
Genom att använda funktioner i OneNote effektivt kan ni förvandla era möten till kraftfulla verktyg för framsteg och innovation! 🛠️🌟
💡Tips
Vill du skapa en mer hållbar och effektiv möteskultur på din arbetsplats? Spana då in vår utbildning Effektiva Möten där du och dina kollegor tillsammans skapar en hälsosam och givande möteskultur.