Skapa struktur i OneNote!

Det bästa med OneNote är att det är ett väldigt flexibelt verktyg – MEN det knepigaste med OneNote kan också vara att det är just ett väldigt flexibelt verktyg. Här kommer några tips från oss på hur du kan strukturera din OneNote-bok 💡

Du kan faktiskt strukturera din OneNote-bok i sex olika steg:
1. Anteckningsboken
2. Avsnittsgruppen
3. Avsnittet
4. Sidgruppen
5. Undersida (inskjuten ett steg)
6. Undersida (inskjuten två steg)

Gillar du inte hierarkier kan du istället skriva lite hursomhelst och använda den effektiva sökfunktionen! 😃

💡Tips
Vill du lära dig mer om OneNote och dess smarta funktioner? Spana in våra utbildningar och boka ett möte med oss så berättar vi gärna mer om hur ett upplägg skulle kunna se ut!

Du kanske också är intresserad av

Kortkommandon = effektivitet!

Vi har sagt det förut och vi säger det igen… 💙Vi älskar kortkommandon! Här är våra favoriter i Teams som...

Det är dags att uppdatera din OneNote-bok!

Vi vill uppmärksamma alla OneNote-användare att ni inom en snar framtid kommer att få en uppmaning att uppdatera er OneNote-bok och det är viktigt att ni gör det!
3 Oct, 2023 | OneNote, Tekniska tips

Filer, versioner och kaos – 2 tips för att smart hantera dokument

Filer, versioner och kaos – hanterar ni verkligen era dokument smart i SharePoint och OneDrive? Hur ofta har du letat...
28 Mar, 2025 | Övrigt, Tekniska tips