Skapa struktur i OneNote!

Det bästa med OneNote är att det är ett väldigt flexibelt verktyg – MEN det knepigaste med OneNote kan också vara att det är just ett väldigt flexibelt verktyg. Här kommer några tips från oss på hur du kan strukturera din OneNote-bok 💡

Du kan faktiskt strukturera din OneNote-bok i sex olika steg:
1. Anteckningsboken
2. Avsnittsgruppen
3. Avsnittet
4. Sidgruppen
5. Undersida (inskjuten ett steg)
6. Undersida (inskjuten två steg)

Gillar du inte hierarkier kan du istället skriva lite hursomhelst och använda den effektiva sökfunktionen! 😃

💡Tips
Vill du lära dig mer om OneNote och dess smarta funktioner? Spana in våra utbildningar och boka ett möte med oss så berättar vi gärna mer om hur ett upplägg skulle kunna se ut!

Du kanske också är intresserad av

Två tips för att få en bättre överblick över filer i Teams!

Här kommer två tips på hur du kan få en bättre överblick över dina bilder, filer och mappar i filytorna...
6 Jun, 2025 | Teams, Tekniska tips

Varför ska vi ha vår personalhandbok i OneNote?

”Helknäppt att ha personalhandboken i OneNote!” – Så tänkte jag när jag började på Effektiv Nu och hade jobbat med...
24 Oct, 2025 | OneNote, Tekniska tips

Hur du håller den interna kommunikationen till Teams

Vi på Effektiv Nu får ofta frågor kring vilka trender som vi ser hos organisationer gällande intern kommunikation. 📢 Oavsett...