Hur du håller den interna kommunikationen till Teams

Vi på Effektiv Nu får ofta frågor kring vilka trender som vi ser hos organisationer gällande intern kommunikation. 📢

Oavsett om det är en privat eller offentlig verksamhet så är det tydligt – det är i Teams som vi har vår interna kommunikation när man arbetar med Microsoft.

Det går ganska fort att få en bra struktur i Teams med chattar och relevanta Team med kanaler. Fördelarna är många att ha kommunikationen samlad.


📧Men vad gör man när det plötsligt kommer ett mail som man vill dela med sig av till sina kollegor?

💡Lösningen är funktionen: Dela i Teams

➡️Med denna knapp i Outlook kan man enkelt dela ett mail direkt till en chatt eller en kanal i Teams. Det som är en bonus är att bifogade filer från mailet också följer med in i till exempel en kanals egna filyta.

Ett supersmidigt och kraftfullt sätt att undvika en ny mailtråd som bara blir en ytterligare en plats för kommunikation med sina kollegor.

💡Tips
Vill du lära dig fler smarta kopplingar mellan Teams och Outlook? Spana in våra utbildningar i Microsoft 365 eller kontakta oss så berättar vi gärna mer!

Du kanske också är intresserad av

Det är dags att uppdatera din OneNote-bok!

Vi vill uppmärksamma alla OneNote-användare att ni inom en snar framtid kommer att få en uppmaning att uppdatera er OneNote-bok och det är viktigt att ni gör det!
3 Oct, 2023 | OneNote, Tekniska tips

Bli en tidsmästare! 🕒

Är du en ledare som kämpar mot klockan? Tidsbrist är en tuff utmaning, men oroa dig inte, du kan bli...

Få en överblick över dina delade filer i Teams

Var hittar jag de filer som är delade med mig? 📃🤔 Det är en vanlig fråga som vi ofta får...
18 Oct, 2024 | Teams, Tekniska tips