När pratade ni om interna trafikregler senast?

Är ni en organisation på 100 personer och inte har diskuterat hur ni ska arbeta i sammarbetsplatsformen Teams, då har ni, vare sig ni vill det eller inte, 100 olika tillvägagångssätt 👋🏽

🧑🏽‍💻Vi har en uppsjö med digitala verktyg och plattformar som hjälper oss i vårt arbete, men om vi inte gemensamt har diskuterat hur och när vi ska använda dem kan det lätt skapas förvirring, missförstånd och på sikt stress – en stress som uppkommer av den digitala arbetsmiljön.

En lösning är att utforma det vi kallar Interna Trafikregler. Riktlinjer för När, Varför, Vad och Hur vi ska använda våra digitala verktyg, vilket bidrar till ett likvärdigt arbetssätt i organisationen.

Vad kan ni börja med redan idag i din arbetsgrupp för att skapa en mer hållbar digital arbetsmiljö?

💡Vi listar tre tips i en artikel publicerad på Personal och Chefs hemsidan. Du hittar tipsen via länken nedan.

➡️ 3 tips för att skapa en mer hållbar digital arbetsmiljö!

Du kanske också är intresserad av

Sömnexperiment – Vem somnade först?

Under utbildningen Arbeta Smartare lär vi ut att ”Skapa kontroll”. En nedstängningsritual som man gör de sista 15 min innan...

Tips på hur du får din att göra-lista mer hanterbar

Har du en att göra lista med massa uppgifter som inte blir gjorda? 😟 Under steg två i vår arbetsmetodik...

Vem är du under en arbetsdag? Planerade Per eller Fria Fia?

🗓️Under vår skolgång får vi lära oss att fokusera på olika ämnen under dagen med hjälp av ett styrt schema....