När pratade ni om interna trafikregler senast?

Är ni en organisation på 100 personer och inte har diskuterat hur ni ska arbeta i sammarbetsplatsformen Teams, då har ni, vare sig ni vill det eller inte, 100 olika tillvägagångssätt 👋🏽

🧑🏽‍💻Vi har en uppsjö med digitala verktyg och plattformar som hjälper oss i vårt arbete, men om vi inte gemensamt har diskuterat hur och när vi ska använda dem kan det lätt skapas förvirring, missförstånd och på sikt stress – en stress som uppkommer av den digitala arbetsmiljön.

En lösning är att utforma det vi kallar Interna Trafikregler. Riktlinjer för När, Varför, Vad och Hur vi ska använda våra digitala verktyg, vilket bidrar till ett likvärdigt arbetssätt i organisationen.

Vad kan ni börja med redan idag i din arbetsgrupp för att skapa en mer hållbar digital arbetsmiljö?

💡Vi listar tre tips i en artikel publicerad på Personal och Chefs hemsidan. Du hittar tipsen via länken nedan.

➡️ 3 tips för att skapa en mer hållbar digital arbetsmiljö!

Du kanske också är intresserad av

Mansur gästar podcasten ”Vad vi vet”

För en tid sedan gästade vår grundare och Tillväxtchef Mansur podcasten ”Vad Vi Vet.” I intervjun delar Manne med sig...
30 Nov, 2023 | Arbeta smartare, Tekniska tips

Hur du håller den interna kommunikationen till Teams

Vi på Effektiv Nu får ofta frågor kring vilka trender som vi ser hos organisationer gällande intern kommunikation. 📢 Oavsett...

Hur påverkar det digitala arbetssättet vår arbetsmiljö?

Har du fått en utbildning i hur du ska arbeta för att inte slita ut din hjärna? En stor majoritet...